adulter_1_fullsize

Cum spunea profesorul meu de matematică din liceu, ” iacătă” a venit și momentul în care finalizăm seria de review-uri la cărțile lui Coelho, și deși am sperat ca aceasă încheiere să fie una de bun gust, lucrurile nu stau chiar așa…

Menționez că doresc ca Adulter să fie ultima carte pe care o prezint și o citesc de la acest autor! De ce spun asta, poate vă întrebați? Păi..

De la editarea și publicarea realizată de Humanitas, care dacă se străduiau puțin, dacă e să numărăm paginile de pe care lipsește cerneala, publicau încă 3 cărți, până la Paulo Coelho care ne-a obișnuit să adopte același model pentru operele sale, doar că acum există o tentativă de schimbare și nu înspre bine.

Cartea o are în prim plan pe Linda ( elementul principal de fapt este CRIZA ), o femeie de 30-31 ani, care pare a fi împlinită pe toate planurile, un job bun, o casă frumoasă, un soț iubitor, copii și un trai liniștit în Geneva doar că într-o dimineață se trezeste și consideră că viața ei nu mai are sens. Până aici totul acceptabil, dar restul poveștii este extrem de plictisitoare! Când vezi titlul adulter, și cartea prezintă o doamnă aflată în floarea vârstei, dornică de a experimenta așteptările sunt imense, însă povestea oferă doar două, trei momente în care avem parte de așa ceva, dar și acelea sunt penibile. Opera poate fi comparată cu un meci de liga întâi din Romania, între Concordia și Botoșani în care există doar un șut pe spațiul porții, iar la final reușeste să te lase cu expresia “Juisează” în minte, expresie repetată de prea multe ori de comentator, sau autor în cazul nostru. Cartea poate să atingă anumite puncte, cum ar fi monotonia sau plictisul într-o relație și dacă lucrurile materiale sunt cu adevărat cele care întregesc un om, doar că toată această criză e activată prea ușor în roman, și sentimentul în acest caz e comparabil cu dependența de sex sau cu drepturile speciale pentru oameni obezi. Toate aceste probleme moderne mă depășesc și din acest motiv nu m-am regăsit deloc în povestea asta.

Adulter se strecoară liniștit într-un top 3 al celor mai proaste cărți pe care le-am citit.

Ce face bine Coelho în acest roman? Redă real experiența Lindei și a personajelor, lăsând impresia de multe ori că autorul este o femeie. Ce face rău? Oferă publicului o carte plictisitoare sau poate recomandată doar femeilor “moderne” care trec printr-o criză de viață, doar că eu, ca și cititor nu am știut nimic despre asta…

4 thoughts on “Adulter

    1. :)) Mă bucur să aud că si o persoana de sex feminin a ajuns la aceeași concluzie ca și mine despre marele Coelho 😀 …din păcate WordPress-ul imi spune că blogul tău a luat o pauză, sper să revină, să pot citi și eu recenzia ta. 😉

      Liked by 1 person

Leave a Reply

