unsprezece-minute_1_fullsize

Am revenit! Ca sa nu ma lungesc, vreau doar sa spun ca mi-a fost dor sa scriu, dar si de mare! Si prin faptul ca internetul la hotel a fost de cea mai proasta calitate ( a se citi, download 10 mb, in 7 ore! ), cam asa cum era in Romania pe vremea cand umblam cu modemul si conexiuni Dial-Up, spre bucuria mea lipsa telefonului si a internetului m-a facut sa ma rup complet si sa ma relaxez in cel mai bun mod posibil. Dar am revenit cu drag, am trecut si pe la Untold si Sziget evenimente pe care vreau sa le notez in ordinea mentionata cu nota 9 ( asta doar pentru ca nu am vazut nimic legat de lectura si carte in perimetrul festivalului),  respectiv 7 ( deoarece numarul femeilor care hraneau ratustele/zi depasea cu usurinta totalitatea falangelor unui om) . Acestea fiind spuse sa trecem la treaba..

back

M-am decis sa fac o serie de recenzii ale lui Coelho, nu pentru ca as fi un fan, ci pentru ca l-am citit in adolescenta, si pe vremea respectiva imi parea ceva extraordinar. Ultimele sale carti insa am refuzat sa le citesc, sub considerentul ca sunt toate la fel. I-am mai dat o sansa…m-am apucat de Adulter.

Asadar astazi am ales o carte care la vremea respectiva mi-a incins bine imaginatia, si pe care o recomand sa fie citita in special la varsta pubertatii.

Romanul Unsprezece minute este povestea Mariei, o fata dintr-un sat brazilian, ale carei prime intalniri inocente cu dragostea o lasa cu inima franta. La o varsta frageda, ea se convinge ca nu va gasi niciodata dragostea adevarata, crezand in schimb ca „dragostea este un lucru cumplit care te face sa suferi…“
O intalnire intamplatoare in Rio de Janeiro o face sa plece la Geneva, unde viseaza sa gaseasca faima si bogatie, dar sfarseste in strada, ca prostituata, devenind tot mai fascinata de sex.
In cele din urma, Maria are de ales intre a urma o cale a intunericului sau a risca totul pentru a-si gasi „lumina launtrica“ si posibilitatea sexului sacru, a sexului in contextul dragostei. In acest palpitant si indraznet roman, Paulo Coelho analizeaza partea spirituala a sexului si a dragostei si ne invita sa ne confruntam cu propriile prejudecati si demoni, pentru a ne afla propria „lumina launtrica“.

Pentru cine a mai citit opere marca Coelho probabil stie deja ca toate spun povestea unui personaj care ajunge sa se cunoasca pe sine si in final are de facut alegeri decisive pentru destinul sau. Cartile in general sunt bunicele, dar pot deveni plictisitoare, in special daca nu te alimentezi si cu altceva pe parcurs, poate rezulta o senzatie de saturatie.

6 thoughts on “11 minute

  1. 11 minute, Veronika se hotaraste sa moara si Al cincilea munte au fost singurele carti ale lui Coelho care mi-au placut dintre cele pe care le-am citit, evident… apoi, cum ai punctat si tu a intervenit saturatia.

    Liked by 1 person

  2. Eu am inceput cu Alchimistul si 11 minute care pot spune ca mi-au placut la perioada respectiva,comparativ cu Harry Potter, au fost altceva :))..dar am continuat cu La raul Piedra am sezut si-am plans si Veronika se hotaraste sa moara si am decis ca mi-a ajuns cu Coelho pentru o perioada de 8,9 ani sau cat a trecut..

    Like

  3. Interesant, am tot auzit despre cartile lui coelho insa nu am avut ocazia sa citesc niciuna, initial aveam in plan Adulter insa acum nu stiu pe care o voi cumpara prima. presupun ca imi va fi oricum greu sa ma decid, iar recenzia asta super buna nu ma ajuta deloc. :))) glumesc, mersi mult pentru efortul depus si parerea ta.

    Liked by 1 person

    1. Mersi si eu 😃 pai cred ca trebuie sa-ti alegi maxim 2 pe care sa le incerci, dupa care restul sunt cam aceeasi Marie cu alta palarie… la Adulter sunt inca la inceput asa ca nu pot sa o recomand,dar 11minute sau alchimistul sunt carti ok, merita efortul si timpul investit.

      Liked by 1 person

Leave a Reply

