religia

…cea mai plictisitoare întrebare care se poate cere legat de orice religie este dacă sau nu este adevărata. În mod evident, nu sunt.

Stilul simplu, direct, ușor de înțeles și pe care il intalnim tot mai rar, Alain de Botton încearcă, cel puțin declarativ, construirea unui pod între atei, care resping orice chestiune de religie și învățăturile sale tradiționale, luându-l pe Dumnezeu din ecuație . Și reușește!

Pentru prea mult timp non-credincioși s-au confruntat cu o alegere clară fie intre o multitudine de doctrine specifice de inghitit sau de a lua parte la o serie de ritualuri și idei de consolare . În cele din urmă, în religie pentru atei, Alain a modelat o alternativă mult mai interesant și cu adevărat utila.

“Lucrurile devin cu adevărat interesante când doar te oprești să te gândești că religiile au fost trimise la noi din cer sau că sunt complet absurde. Când ne recunoaștem că am inventat religii pentru a servi două nevoi primare de astăzi și societatea noastră seculară nu a reușit să-și îndeplinească cu cinste : în primul rând, necesitatea de a trăi împreună în comunități,în armonie, în ciuda impulsurilor adânc înrădăcinate de egoism și violenta și în al doilea rând, necesitatea de a face față cu grade terifiante de durere cauzate de vulnerabilitatea la eșecul profesional, la relațiile cu probleme,pierderea celor dragi și a noastră. decădere și moarte proprie. Se poate ca Dumnezeu sa fie mort, dar problema reală, care ne-a obligat sa-l inventeze continuă de a impune soluții care nu dispar atunci când detectează orice inexactitate în multiplicarea științifică ca pilda pâini. “


Religie pentru atei este cu siguranță o lectură interesantă pentru credincioși și non-religiosi și mai ales pentru atei. Extract de religie cu probleme de moralitate, de apartenență la o comunitate, nevoia de sărbători și reprezentări, vorbește de partea întunecată a naturii umane, de formarea corpului și mintii, ego-ul sau pesimism.

Într-un fel, Alain de Botton este tradiționalist. Valorile comunității, moral, ajutând altora, vrea o educație socială necesară. El vrea ca lucrurile să fie aranjate și controlate chiar daca sunt intr-un derapaj. Un fel de dictatură a culturii și motivul pentru care am putea spune, folosind mecanisme in vigoare un alt termen în loc de religie.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s